Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia rok szk. 2023-2024
Grupa dzieci młodszych (w wieku 3 lat)
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6.30–16.30
Część I – poranna
6.30–8.00 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8.00–8.30 Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.10 Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.10–9.30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Część II – główna
9.30–10.00 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.00–10.20 Przygotowanie do drugiego śniadania –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie.
10.20–11.20 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.20–11.35 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
11.35 –12.30 Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy st ole, dbałość o zdrowie.
Część III – poobiednia
12.30–12.50 Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania.
12.50–14.00 Leżakowanie – odpoczynek dzieci, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
14.00–14.20 Ubieranie dzieci, przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.20–14.50 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.50–16.30 Zabawy samodzielne dzieci, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, zabawy konstrukcyjne, gry dydaktyczne rozwijające sprawność manualną, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Rozchodzenie się dzieci.
Grupa dzieci młodszych (w wieku 4 lata)
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6.30–16.30
Część I – poranna
6.30–8.00 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna
o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8.00–8.30 Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.10 Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.10–9.40 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Część II – główna
9.40–10.10 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.10–10.30 Przygotowanie do drugiego śniadania –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie.
10.30–11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.45–12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
12.00 –12.45 Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III – poobiednia
12.45–13.00 Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
13.00–13.30 Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
13.30–14.00 Zabawy i gry dydaktyczne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, w kącikach zainteresowań, tematyczne,
w terenie
14.00–14.15 Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.15–14.45 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.45–16.30 Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Rozchodzenie się dzieci.
Grupa dzieci starszych (5-6 latki)
6:30–8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne, praca indywidualna z dziećmi.
czynności porządkowo-gospodarcze, pomoc w przygotowaniu do zajęć,
poranne ćwiczenia.
8:00–8:15 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8:15–9:00 Śniadanie.
9:00–9:15 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do zajęć.
9:15–10:15 Działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, w tym zajęcia umuzykalniające.
10:15–10:30 Drugie śniadanie.
10:30–11:45 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do wyjścia do ogrodu/na spacer. Zabawy, spacer w pobliżu przedszkola, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne na placu przedszkolnym.
11:45–12:00 Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu,zabawa ruchowa
12:00–12:45 Obiad.
12:45–14:00 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy: podejmowane z inicjatywy dzieci, w kącikach zainteresowań, tematyczne, w terenie.
14:00–14:15 Czynności porządkowe, mycie rąk.
14:15–14:45 Podwieczorek.
14:45–16:30 Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Rozchodzenie się dzieci.